Науково-методична тема, над якою працює школа:
Соціалізація особистості на засадах НУШ та створення сприятливого освітнього середовища для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами.
Науково-методичне питання, над яким працює методичне об’єднання:
Впровадження компетентнісно орієнтованого підходу в освітній процес
Вступ
У період, коли освіта України
набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні методів навчання, в
залученні інноваційних методик до процесу формування в учнів предметних та
життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні
приймати нестандартні рішення, творчо підходити до вирішення тієї чи іншої
проблеми, самоконтролювати та самооцінювати результати своєї діяльності.
Нова українська школа – це ключова
реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде
приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається
зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.
НУШ – це школа, до якої приємно
ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не
боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас
батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та
взаєморозуміння.
Учитель – це людина, на якій тримається
реформа. Без неї чи нього будь-які зміни будуть неможливими, тому один з
головних принципів НУШ – умотивований учитель. Це означає, що наша мета –
сприяти його професійному та особистому зростанню, а також підвищувати його
соціальний статус.
Щоб навчати по-новому, вчитель повинен отримати свободу дій – обирати навчальні
матеріали, імпровізувати та експериментувати. Цю свободу дає новий закон «Про
освіту».
Мета методичного об’єднання:
- виявити і розвивати творчий потенціал
особистості педагога;
- створити належні умови для постійного
професійного зростання вчителів, їх загальної і духовної культури;
- удосконалення методичної майстерності
вчителя, спроможного компетентно виховувати в учнів національну свідомість як
запоруку соціалізації особистості молодшого школяра в сучасних умовах розвитку
суспільства.
Основні
завдання методичного об’єднання:
- формування фахової компетентності
педагогів щодо психолого – педагогічного проектування навчально-виховної
роботи;
- навчити осмислювати особистий рівень професійної
компетентності, розроблювати моделі індивідуального маршруту формування
професійної майстерності;
- формування потреби педагогів в
інноваційній діяльності;
- формування професійної компетентності
конкурентноспроможного вчителя, його світоглядні орієнтації, виробляти власну
філософію життєдіяльності, самоідентифікації та самореалізації в кожній із сфер
суспільного життя;
- реалізація нового науково-методичного проекту з одночасним
пошуком технологій втілення його в навчально-виховний процес;
- розвиток творчих можливостей педагогів
в умінні самостійно конструювати власну діяльність, орієнтуватися в
інформаційному просторі, використовуючи набуті знання на практиці;
- виявлення, узагальнення й поширення
педагогічного досвіду.
«Впровадження компетентнісно орієнтованого підходу в освітній процес»
МІСІЯ:
- створення ефективних засобів методичного супроводу для здійснення освітньої діяльності;
- забезпечення освітньо-культурних потреб педагогів;
- розробка стратегічних цілей та оперативне планування освітнього процесу.
ВІЗІЯ:
- упровадження сучасних інноваційних педагогічних технологій, інформаційно-комунікативних засобів навчання в освітній процес;
- формування позитивного іміджу педагогічної діяльності.
Завдання
методичного об’єднання вчителів початкових класів
1. Впровадження особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів в організації роботи членів ШМО.
2. Створення умов для успішного впровадження Концепції Нової української школи, Державного стандарту початкової освіти на засадах компетентнісного підходу.
3. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, само актуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного само становлення.
4. Задоволення особистісних потреб вчителів.
5. Формування єдиного освітнього-методичного простору для професійного зростання педагогів.
Напрямки роботи
методичного об’єднання вчителів початкових класів
I. Діагностично-прогностичний напрям:
- створення умов для компетентнісно орієнтованої системи неперервної освіти з метою надання вчителям широких можливостей для оновлення, поглиблення,
вдосконалення професійної компетентності;
- вивчення потреб педагогів у неперервній освіті та визначення змісту, форм, методів навчання;
- створення системи інформаційної підтримки вчителів;
- стимулювання мотивацій педагогів до постійного навчання, самоосвіти, розвитку творчого потенціалу;
- вдосконалення освітнього процесу.
II. Навчально-методичний напрям:
- забезпечення участі педагогів у різноманітних заходах на всіх рівнях;
- моделювання продуктивної технології інноваційного освітнього процесу;
- теоретичне оволодіння різними формами. Методами, підходами, технологіями для вдосконалення освітнього процесу;
- використання навчальних, навчально-методичних, інформаційних ресурсів у
професійній діяльності;
- методичний супровід атестації педагогів.
III. Організаційно-координаційний напрям:
- підвищення професійної компетентності педагогічних працівників;
- координація форм і методів самоосвітньої діяльності, націлення на підвищення педагогічної майстерності та вдосконалення фахової підготовки вчителів;
- розвиток мотивів професійної творчої діяльності вчителів;
- планування індивідуально-освітньої траєкторії та її реалізації в між атестаційний період.
Засідання 2
Тема. Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи.
Мовно-літературна освітня галузь.
Якщо знання – це новий
капітал, то інновації – нова валюта.
Кевін Келлі
1. Вивчаємо Державний стандарт початкової освіти. Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів в мовно-літературній освітній галузі.
2. Інтеграція навичок «Щоденні 5»: читання для себе, читання для когось, слухання, робота зі словами, письмо для себе.
3. Карусель інновацій. Використання інтерактивних технологій для досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності на уроках української мови::
- технологія «кластера» на уроках літературного читання;
- квестова технологія у навчанні мови і літератури;
- метод проектів на уроках літературного читання;
- технологія ЧПКМ (читання і письмо для розвитку критичного мислення).
4. Презентація конспектів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів та прийомів роботи.
Засідання 3
Тема. Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи.
Математична освітня галузь.
Якщо ти хочеш зміну в майбутньому
–
стань цією зміною в сьогоденні.
Магатма Ганді.
1. Тренінг. Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та
учнів.
2. Інтеграція у навчанні молодших школярів математики.
3. Аукціон методичних ідей. Інтерактивні форми організації навчальної
діяльності молодших школярів на уроках математики:
- кейс-технологія;
- «перевернуте навчання»;
- сторітелінг;
- технологія «боншо»;
- технологія квестів;
- технологія «кольорові капелюхи» (6 капелюхів мислення Едварда Де Боно);
4. Педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України.
5. Гра по-новому – навчання по-іншому з LEGO.
Практикум. Метод компетентнісного навчання «Шість цеглинок».
ТЕМАТИКА ЗАСІДАНЬ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НА 2020-2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Засідання 1
Тема. Нова українська школа – новий зміст освіти
Якщо ми навчатимемо сьогодні
так, як навчали вчора, ми
вкрадемо в дитини завтра.
Конфуцій
1. Аналіз роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів і
вихователів ГПД за попередній навчальний рік.
2. Актуальний діалог.
Закон України «Про освіту» у контексті проблем реформування початкової школи.
Нова початкова школа: на які моделі орієнтується Україна.
3. Модернізація змісту освіти у вимірі сьогодення:
Державний стандарт початкової освіти;
Базовий навчальний план. Типова освітня програма. Типовий навчальний план.
Робочі навчальні плани. Модельні навчальні програми;
Інтеграція та інтегроване навчання;
Планування тематичного навчання;
Організація ефективного і безпечного освітнього середовища.
4. Актуальний інструктаж.
Особливості організації освітнього процесу в початкових класах у 2020-2021
навчальному році;
Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів в 1-2 класах, 3-4 класах.
5. Інклюзивна освіта – соціальна модель устрою суспільства. Особливості
організації освітнього процесу в інклюзивному середовищі.
6. Обговорення і затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів
початкових класів на 2020—2021 н.р.
Засідання 4
Тема. Модернізація змісту освіти в умовах реалізації Державного стандарту
початкової освіти. Природнича освітня галузь.
Немає прагнення більш природного
ніж прагнення до знань.
М.де Монтель
1.Організаційно-педагогічні умови формування екологічної грамотності молодших
школярів.
2.Інтеграція змісту кількох навчальних предметів навколо природничої теми.
3.Критичне мислення як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших
школярів на уроках природознавства.
4.Скрайбінг – сучасний засіб візуалізації мислення учнів.
5.Аукціон методичних ідей. Інтерактивні прийоми роботи на уроках
природознавства:
- активізація пізнавальної діяльності учнів на уроці природознавства засобами
технології «перевернутий клас»;
- прийом фішбоун;
- прийом «Кубик Блума»;
- використання задач екологічного змісту на уроках математики як засобу
формування екологічної культури учнів.
6..Актуальний коментар. ДПА-2021.
Засідання 5
Тема. Підсумок роботи методичного об’єднання за рік
Навіщо так не возвеличує і не дає
право відчути себе людиною, в
найвищому розумінні цього слова,
як праця, в яку віриш і любиш.
Олександр Білаш
1. Звіт керівника ШМО про підсумки роботи за рік.
2. Виставка «Творчі сходинки». Досягнення членів ШМО (портфоліо вчителів, що
вміщує серію розроблених уроків, виховних заходів; методичні матеріали;
свідоцтва про закінчення курсів підвищення кваліфікації; сертифікати ,подяки,
грамоти та портфоліо учнів).
3. Звіт членів ШМО про результативність їх участі в роботі міських
семінарів-практикумів, творчих груп, тижні педмайстерності.
4. Звіт членів ШМО про навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів,
онлайн-курсах освітньої платформи EdEra. Вебінарах. Інтернет-марафонах.
5. Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів 1-4 класів та ДПА учнів
4-х класів, їх участі у шкільних, міських олімпіадах.
6. Педагогічний тренінг «Сходинки успіху в роботі вчителя».
Немає коментарів:
Дописати коментар